10 Eylül 2013 Salı

Ek Gıdaya Geçiş

Bu hafta ki en önemli konumuz!!

Ek gıdaya ne zaman geçilmeli,6.ayından önce yemek sularından tattırılmalı mı..

Bence hayır!!!

Kesinlikle tattırılmamalı,bu düşünceler çok göreceli tabi ki,eğer bebek hala emiyor ise tattırmayın lütfen!!

İstatislikler ve Dr'lar verilebileceğini söylüyor fakat,emen çocuğa 6.aydan önce süt ve su dışında birşey vermeyin...Eğer bebek emiyor ise tabi ki...
Çünki,çok çabuk yedikleri gıdalara adapte olabiliyorlar ve sütü bu yüzden kesebiliyorlar.
Lütfen eğer sütünüz geliyor ise,mahrum etmeyin onu bu güzel nimetten.Zayıflamak uğruna,sütünden mahrum eden kişilerin sayısı gittikçe artıyor ne yazık ki.

Çınar 6 aylık olana kadar sadece anne süt'ü ve ayrıca (su)verdim...
1,5 saat'de bir emdi hemde ;) dr'umuz 4 saat'de bir emzirmem gerektiğini söylüyordu ama dinlemiyordum ve ne zaman isterse o zaman veriyordum.
Mahrum etmek istemiyordum çünki onu bu kadar önemli bir gıdadan..Ayrıca tek aldığı besin süt'dü ve onun için çok önemliydi.

İyi ki dinlememişim Dr'umu ;)) çünki sadece 8 ay emdi...Rahatsızlanmıştım ve antibiyotik kullanmak zorunda kalmıştım.Dr antibiyotik içiyor olmama rağmen emzire bileceğimi söylüyordu ama ben kesinlikle karşıydım ilaç kullanırken emzirmeye.
Bu süreç içerisinde ek gıdaya daha çok ağırlık vererek aç kalmamasını sağladım;)
Devam süt'ü kesinlikle ağzına bile koymuyordu,kusuyordu..Kaşık maması yemedi 13 aylık olana kadar..Bende mecburen gece için pirinç unu ve organik süt ile şekersiz mahallebi hazırlıyordum.
Emzirmediğim için süt'üm birikmişti tabi,süt'ü sağdığımda ne kadar doğru bir karar verdiğimi anladım.Çünki süt'üm ilaçların etkisinden dolayı köpürerek akıyordu.

Şimdi iyi ki emzirmemişim o dönemde diyorum.Tabi süt'den hemen kesildi,aklına bile gelmedi.Sağıp verdim bir süre fakat bebeğin çekiş gücü ile süt sağma makinesinin çekiş gücü çok farklıydı.

Ek gıdaya 6.ayımızı dolduğumuz zaman geçtik.
Ben ( labne,yumurta sarısı,pekmez,bisküvi,ceviz ) karışımı vermedim.
Direkt olarak kahvaltıdan başladım.Uno'nun büyümek ekmeğini kullandım,labne peynir,organik bıldırcın yumurtası,organik kara dut pekmezi,organik tereyağı,organik erik reçeli ile başladım..

Çok şükür ki iştahlı bir oğlum vardı.Kahvaltı kültürüne ( katı gıdaya)erken alıştırmak gerekli.Herşeyi karıştırıp püre haline getirerek vermek,daha sonra pütürlü ve parçalı gıdaları yemiyor olmasına sebep oluyor.

Meyva'ları,tabiki bende püre halinde verdim 9.aya kadar..Sonra ki aylarda da ufak doğrayarak verdim.Yemeklerini çatalla ezerek verdim.

Kahvaltı tabağımız



Sevgiler,

&YeniNesilAnneler&

Posted using BlogPress from my iPad

0 yorum:

Yorum Gönder