6 Eylül 2013 Cuma

" KEFİR " Evde kefir yapımı !!!!!!

Evde kefir yapmanın mutluluğu !!!!

Bu kadar faydalı ve faydası saymakla bitmiyen mayhoş ( yoğurt'un ekşi hâli gibi ) güzel bir içecek...

Kefir mayasını Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesinden temin edebilirsiniz..

Aktarlarda da mevcut fakat ne kadar güvenilir bilemiyorum...

Bana kayınvalidem vermişti,kendiside Ankara'dan almıştı...

Mayanın kesinlikle gün ışığında durmaması gerekiyor ve bir kavanoz içerisinde üzerini geçicek kadar şaşal su ilave edin ve öyle muhafaza edin..

Gelelim yapım aşamasına,aşağıda görmüş olduğunuz kavanozlara mayalıyorum ben,kavanozlarda da 1'er tane maya var...
Üzerine dolaptan çıkardığınız sütü ilave edin ve tahta kaşık ile hafif karıştırın...

Ben pastorize süt kullanıyorum,eğer günlük süt kullanacaksanız kesinlikle kaynamış ve soğumuş olmalı..

Mayalanma süresi 24 ila 48 saat arası..karanlık bir yerde mayalanmasını sağlıyorum...
Ne kadar uzun kalırsa vitamin değeri o kadar artıyor....
Bu arada kefir mayası canlıdır süt de durduğu sürece çoğalır...elinizle koparıp yada,tahta kaşık yardımıyla da kopartabilirsiz...
Kesinlikle metal kaşık v.b şeyler değmemeli.....













- Posted using BlogPress from my iPad

0 yorum:

Yorum Gönder